Zašto mi je usporen internet?

Usporeni internet često je posljedica jednog od sljedećih uzroka: zagušenost signala bežične mreže, povremeno ostvarivanje povećanog prometa u uploadu i/ili downloadu, korištenje krive vrste mrežnog kabela te limitacije same opreme.

Limitacija opreme odnosi se na mrežne kartice koje računala i mobilni uređaju koriste za pristup žičnom ili bežičnom internetu. Brzina koju uređaj prima ovisna je o mrežnoj kartici te biste samim time trebali provjeriti maksimalnu propusnost kartice koju posjedujete. Za brzine ispod 100 -Mbit dostatne su sve vrste kartica.

Za brzine iznad 100 -Mbit potrebne su tzv. gigabitne mrežne kartice koje propuštaju do 1 -Gbit brzine. Ovo se odnosi i na kabel kojim je spojen uređaj na router, koji se u ovom slučaju odnosi se na mrežni (LAN) kabel. Za brzine ispod 100 -Mbit potreban je kabel kategorije 5, 5e ili 6 (Cat5/Cat5e/Cat6). Za brzine iznad 100 -Mbit potreban je kabel kategorije 5e i 6 (Cat5e/Cat6).

Povećan upload i/ili download također uzrokuju smanjenje brzine. Radi se o jednoj vrsti opterećenja linije gdje veliku količinu resursa oduzme jedan uređaj ili aplikacija te drugi uređaji nemaju brži pristup internetu. U ovom slučaju pratite sljedeće korake:

  1. Ograničite maksimalan download kako bi vam ostalo dostupne brzine za surfanje kao i pristupnom uređaju za komunikaciju sa sustavom.
  2. Ograničite maksimalan upload. 0 označava vrijednost bez ograničenja pa će vam se tako opteretiti cijela linija.
  3. Ograničite maksimalan globalni broj konekcija na 125. Naime, router ima ograničen broj konekcija na 1024. Ako se taj broj zapuni, dolazi do izrazitog usporavanja u radu uređaja te se stvaraju dodatne poteškoće u korištenju usluge.

Povećan promet u uploadu mogu uzrokovati i cloud servisi poput Google Drivea, Dropboxa, iClouda i sličnih. Pokušajte ograničiti upload u navedenim aplikacijama ili navedene aplikacije i upload koristite dok se ne koriste drugi internetski servisi (primjerice, u kasnim noćnim satima).

Ako pak sumnjate na jačinu signala, provjerite nalazi li se router u blizini drugih odašiljača (mikrovalna, radio, telefon itd.) i odmaknite ga barem jedan metar od njih ako je ikako moguće. Ako internet i dalje ne radi, napravite reset routera kako bi se ponovno spojili uređaji.

Resetirati router možete tako da na desetak sekundi pritisnete tipku reset, koja se nalazi sa stražnje ili donje strane routera.

VAŽNO: vraćanjem na tvorničke postavke brišu se sve eventualne postavke koje ste izmijenili na routeru, poput imena bežične mreže, lozinke za bežično spajanje ili port forwardinga.

Ako i ovo ne pomogne, svakako nas kontaktirajte kako bismo riješili poteškoću u što kraćem roku!

Je li vam odgovor pomogao?

Povezani sadržaji

Abuse (eng. zloupotreba)

Engleska riječ abuse [abjuz] znači zloupotreba, a u žargonu Interneta označava zloupotrebu Internet servisa, tj. kršenje pravila ponašanja na Internetu (netiquette), kao i uvjeta korištenja za koje prilikom sklapanja ugovora o korištenju usluga korisnici potpisuju da će ih poštivati.

Detaljnije

Je li vam odgovor pomogao?

CARNet internet radi preko CARNet servera te su za neometan rad potrebni ispravni AAIEdu podaci.

Svakako prvo s CARNetom provjerite imate li valjani AAI@EduHr račun (korisničku oznaku). Bez valjanog računa internet vam neće raditi.

Detaljnije

Je li vam odgovor pomogao?

Neki od kolačića (cookies) su nužni za ispravan rad naših stranica, dok drugi poboljšavaju vaše korisničko iskustvo. Za više detalja provjerite našu Politiku kolačića.

Izmjena postavki
  • Nužni kolačići omogućuju ključne funkcionalnosti na stranicama. Mogu se deaktivirati samo kroz postavke vašeg internetskog preglednika.